Tytuł pozycji:
Industrial Design as an Element of Products Operational Value
Wrocław
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 111, s. 392-402
Artykuł prezentuje wyniki badań ankietowych dotyczących roli designu wyrobów o przeznaczeniu czysto użytkowym, przeprowadzonych wśród użytkowników prostych urządzeń wykorzystywanych do utrzymania czystości, jak również menedżerów firm. Ponad połowa ankietowanych oceniła rolę wzornictwa przemysłowego w budowaniu pozycji konkurencyjnej producentów wyrobów jako ważną. Bezpośredni użytkownicy szczególną wagę przywiązywali do łatwości używania wyrobu oraz jego niezawodności. Największe znaczenie dla menedżerów przy podejmowaniu decyzji o zakupie danego produktu miała długość bezawaryjnego czasu jego użytkowania. Prawie połowa ankietowanych menedżerów zadeklarowała, że byłaby w stanie zapłacić od 6 do 10% więcej za produkt o wysokim poziomie designu w stosunku do analogicznej jakości produktu, lecz o gorszym designie.