LDR |
|
|
03238cam#a2200457#i#4500 |
001 |
|
|
1703500361424 |
003 |
|
|
WR 188 |
005 |
|
|
20240319145538.6 |
008 |
|
|
230821s2023####pl#a###g#####|000#0#pol#c |
020 |
|
|
%a 9788383311678 |
020 |
|
|
%a 9788383311685 %q e-ISBN |
035 |
|
|
%a xx005608262 |
040 |
|
|
%a SIEDL 001/WST %b pol %e PNN %c SIEDL 001/WST %d KAT U/KWs %d WR U/nks %d WR 188 |
041 |
1 |
# |
%a pol %h eng |
100 |
1 |
|
%a Mather, George %d (1955- ). %e Autor |
245 |
1 |
0 |
%a Psychologia sztuki / %c George Mather ; tłumaczenie Katarzyna Piszczek. |
246 |
1 |
# |
%i Tytuł oryginału: %a Psychology of art |
250 |
|
|
%a Wydanie I. |
260 |
# |
|
%a Łódź : %b Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, %c 2023. |
300 |
|
|
%a 179, [3] strony : %b ilustracje ; %c 21 cm. |
336 |
|
|
%a Tekst %b txt %2 rdacontent |
337 |
|
|
%a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia |
338 |
|
|
%a Wolumin %b nc %2 rdacarrier |
490 |
1 |
|
%a Psychologia Wszystkiego |
504 |
|
|
%a Bibliografia, netografia na stronach 171-180. |
505 |
0 |
# |
%a SPIS TREŚCI
Przedmowa
1. Sztuka i psychologia (Wstęp, Jaki wkład może wnieść psychologia do naszego rozumienia sztuki?, Co rozumiemy pod pojęciem "sztuka", Izmy w sztuce)
2. Neuronauka sztuki (Wstęp, Neuroestetyka, Korowa Architektura sztuki, Przyjemność estetyczna a mózg)
3. Dlaczego angażujemy się w sztukę? (Wstęp, Ostateczne i przybliżone objaśnienia zachowania, Ostateczne (dlaczego) objaśnienia sztuki, Sztuka jako forma zabawy, Sztuka jako wskaźnik sprawnosci fizycznej, Sztuka jako forma ekspresji emocjonalnej, Sztuka jako źródło wiedzy, Przybliżone (w jaki sposób) objaśnienia sztuki, Podsumowanie)
4. Przedstawianie przestrzeni, konturu i formy w sztuce (Wstęp, Przedstawianie przestrzeni, Perspektywa naturalna (Kątowa), Perspektywa Sztuczna (Linearna), Kontur i forma, Poza formami podstawowymi)
5. Przedstawianie koloru i ruchu w sztuce (Przedstawianie koloru, Fizyka koloru, kolory podstawowe i pochodne, Kontrast koloru, Unikalne odcienie, Przedstawianie ruchu, insynuowanie ruchu, Postrzeganie obrazów statycznych jako poruszających się, Wnioski)
6. Co czyni sztukę wielką? (Wstęp, Tradycyjne Idee Wielkiej sztuki, Nowoczesne pojęcia dobrej sztuki, składowe czuciowe i decyzyjne w ocenie postrzeżeniowej, sztuka autentyczna vs. sztuka sfałszowana, oryginały vs. reprodukcje dzeł sztuki, Sztuka a seksizm).
7. Kreatywność w sztuce i nauce (Wstęp, Psychologia Kreatywności, Poza kreatywnością)
Czytaj dalej
Bibliografia |
530 |
|
|
%a Dostępne również w formie elektronicznej. |
650 |
|
# |
%a Psychologia sztuki. |
650 |
|
# |
%a Kolor %x w sztuce. |
650 |
|
# |
%a Ruch (fizyka) %x w sztuce. |
650 |
|
# |
%a Forma (estetyka). |
700 |
1 |
# |
%a Piszczek, Katarzyna %c (tłumacz). %e Tłumacz |
710 |
2 |
# |
%a Uniwersytet Łódzki. %b Wydawnictwo. %e Wydawca %4 pbl |
830 |
|
0 |
%a Psychologia Wszystkiego |
856 |
4 |
# |
%u https://opacwww.asp.wroc.pl/site/recorddetail/1703500361424 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC |
920 |
|
|
%a ISBN 978-83-8331-167-8 |
920 |
|
|
%a ISBN 978-83-8331-168-5 %q e-ISBN |
990 |
|
|
%a kontur |
990 |
|
|
%a przestrzeń |
990 |
|
|
%a neuronauka sztuki |